U příležitosti výročí 30 let existence Pražské klubové fotbalové ligy jsme se rozhodli ke změně její vizuální identity. Nový vizuál bude svaz provázet v příštích letech, proto bychom Vám jej rádi představili, přiblížili celý jeho význam a proces vzniku.
Vizuál a všechny způsoby využití si můžete prohlédnout v sekci Kdo jsme -> Nová identita 2023 (https://pkfl.cz/nova-identita-2023).
Zároveň chceme tímto krokem vzdát hold všem lidem, kteří se zasloužili o to, že jsme dnes zde a můžeme se bavit kvalitním fotbalem v duchu fair play. V příštích měsících se můžete těšit na příspěvky o historii PKFL a rozhovory s osobnostmi, které sehrály v jejím vývoji důležitou roli.
Myšlenka takovéto velké změny se rodila postupně, všechno začalo potřebou opravit základní funkčnosti stávajících webových stránek. Pro tu jsme oslovili kluky z Kassua Studio, protože kromě toho, že jsou profíci ve svém oboru, sami mají k malému fotbalu blízko. Na schůzkách jsme postupně odkrývali, co všechno bychom chtěli a mohli v prostředí webu vylepšit a v souvislosti s tím přišli kluci proaktivně s tím, že celé „modernizaci“ by slušela i kompletně nová identita. „Nápad a jeho první návrhy jsme si ihned zamilovali, ale vzhledem k tomu, že nové internetové stránky v podobě, jakou si představujeme, jsou nyní finančně nedosažitelné, řešili jsme, jak alespoň část těch skvělých nápadů smysluplně uvést v život. Jak to dopadlo, můžete vidět nyní“, říká předseda PKFL Lukáš Zahradníček.
Jak se samotná identita tvořila a co má představovat? Prvním cílem bylo její ustálení. Nejprve proběhl workshop, u kterého jsme si definovali, jakým stylem by se vizuální identita měla ubírat, jakým způsobem PKFL funguje, a jaké jsou její plány do budoucna.
Vybíralo se ze dvou návrhů, které Kassua Studio připravilo. Oba návrhy se soustředily na zjednodušení identity a jasnou komunikaci směrem k cílové skupině. U obou se vycházelo z momentálních trendů a mysleli jsme i na jeho užívání. Proto jsme si jako hlavní cíl vytyčili jednoduchost a dostatečnou srozumitelnost. „Pokud bych měl identitu zjednodušeně vysvětlit, tak jsme vycházeli ze samotné podstaty malého fotbalu, kterou je malé hřiště znázorněné přerušovaným obdélníkem. Byl vytvořen jako základní komunikační prvek pro PKFL a bude se s ním dobře pracovat i na jiných platformách jako jsou sociální sítě, tiskoviny atd.“, říká Martin Haniak, spoluzakladatel Kassua Studio.
Jaké jsou plány do budoucna? U úprav administrace a vytvoření nového vizuálního stylu práce nekončí. Aktivně řešíme vytvoření nových webových stránek, které již převlékneme do nově vizuální identity. Samozřejmě se bavíme o designu webových stránek, ale i lepšího požitku z užívání, dostupnosti a přehlednosti informací a nového atraktivního obsahu, který zjednoduší dohledatelnost nejdůležitějších informací.
“Nové logo už zdobí desky pro rozhodčí, které budou využívat při zápasech, k tomu bychom rádi rozhodčí vybavili i svazovými rozlišováky, protože věříme, že i to do nové identity skvěle zapadá”, doplňuje manažer rozhodčích Filip Černý za svou oblast.
Věříme, že se Vám nová identita bude líbit a bude nás provázet na cestě k tomu, stát se nejkvalitnějším svazem malého fotbalu v Praze.
Při změně identity svazu jsme se zamýšleli i nad propojením s výběrem PKFL, za který hrají ti nejlepší hráči našeho svazu, a reprezentují nás v celorepublikové superlize malého fotbalu (superliga.cz). Bylo důležité, aby byla identita v souladu i zde, a při tomto hodnocení se ukázalo, že můžeme stávající Koráb posunout zase o kousek dál.
„Jelikož máme nejvyšší ambice, chtěli jsme propojit jméno klubu s hladem po úspěchu a vytrvalostí, se kterou za vítězstvími půjdeme. Proto jsme se rozhodli ke změně jména na Predátoři Praha,“ říká Leon Petrů, GMK Predátorů Praha
Co na svou novou identitu říkají samotní Predátoři? Jak se jim nové logo líbí a je pro ně zároveň i novým elánem?
“Nový název je určitě chytlavější do televize než Koráb až budeme hrát superfinále. Taky bych řekl, že vystihuje pár kluků z týmu. Náš gólman Kuba je predátor se vším všudy :-) Za mě je škoda, že se do loga nepodařilo dostat nějaký výraznější prvek z PKFL, ale jinak je pěkně zpracované.
Od začátku sezóny, kdy tým přebral Jurčis a obměnil se kádr či vedení jako takový, si užíváme nového elánu, a když budu mluvit za hráče, tak je určitě důležitý vidět, že i lidé mimo hřiště tím žijou a chtějí to posunout někam dál”, říká Michal Vávra, kapitán týmu.
“Nový název se mi líbí, za mě určitě lépe vystihuje naší vítěznou mentalitu a to, že si jdeme za našim cílem. Logo je zpracované hezky, líbí se mi, že se do něj povedlo zapracovat prvky Prahy.
Jako nový elán ho ale úplně nevnímám, myslím, že ten přišel již na začátku sezóny, kdy tým přebral Tomáš Jurčík, a postavila se opravdu skvělá parta, takže spíš než nový elán to beru jako další krok k vytvoření stabilně fungujícího týmu”, doplňuje Jakub Stehno, brankář týmu.
Autor: Barbora Klečková